VÍZIE ROZVOJA

library-922998Slovensko už niekoľko rokov realizuje proces transformácie školstva na jeho jednotlivých úrovniach. Nároky neustále sa rozvíjajúceho a inovatívneho priemyslu a dynamický rozvoj automobilového priemyslu sa odzrkadľujú aj v zvyšujúcej sa potrebe kvalifikovanej pracovnej sily, ktorá bude systematicky pripravovaná podľa požiadaviek a potrieb automobilového priemyslu.

Zmena vzdelávacieho systému a jeho naviazanie na potreby trhu je dnes už nutnosťou. Globálne je pre priemysel dôležité, aby bol obsah štúdia zameraný na podporu technických odborov a nadobúdanie vyššej technickej gramotnosti. Takto profilovaní  a kvalifikovaní zamestnanci dnes zamestnávateľom chýbajú. Uvítali sme, že do Programového vyhlásenia  Vlády Slovenskej republiky boli zapracované niektoré zo zásadných odporúčaní v oblasti prípravy kvalifikovaných zamestnancov na strednom, ale aj vysokoškolskom stupni vzdelávania. Cítime z neho významnú podporu duálnej formy vzdelávania a tvorby profesijných študijných programov na stredných a vysokých školách v súlade s potrebami automobilového priemyslu.

Kým sa však podarí nastaviť funkčný a akceptovateľný systém,  mnohé spoločnosti v spolupráci s akademickou obcou už podnikajú vlastné aktivity, zamerané na podporu technickej výučby a na prácu s talentovanými študentami. Aj Automobilová JUNIOR akadémia je reakciou na aktuálnu situáciu v priemysle a celospoločenskú potrebu  zvyšovať záujem o štúdium techniky a podporovať aktívny prístup k technickému vzdelaniu či tvorbe hodnôt.

Dnes je už jednoznačné, že zamestnávatelia musia úzko spolupracovať so vzdelávacími inštitúciami a spoločne podnecovať chuť detí študovať technické odbory. To je cesta ako naplniť potreby priemyslu v súvislosti s hľadaním kvalifikovaných odborníkov, ktorí  sa stanú súčasťou udržateľnej konkurencieschopnosti automobilového priemyslu. Súčasne sa tým napĺňajú predstavy detí a ich rodičov o jednoduchšom uplatnení na trhu práce, perspektíve zamestnať sa v rozvíjajúcom sa odvetví ekonomiky a získaní sociálnych istôt.